Bra att veta
- Vid abonnemang så är första fakturan på 6 månader, efter de första 6 månaderna så kan du välja att få månads, kvartals eller årsfaktura.
- Vi har ingen bindningstid, säger du upp abonnemanget så avslutas det efter att den senast utskickade fakturan är betald.
- Om du tecknar abonnemang så skickas första fakturan ut efter att den första putsen är utförd.
- Vi ger dig en kostnadsbedömning innan vi kommer ut för första puts, priset sätts sedan när vi själva ser objektet som ska putsas.
- Vi har kundnöjdhetsgaranti. Om du inte är nöjd med putsningen, hör av dig!
- Vi använder bara miljövänliga rengöringsprodukter. Detta för att minimera påverkan på vår miljö och säkerställa en hållbar putsning. Produkterna är biologiskt nedbrytbara och skonsamma mot både människor och natur
- Vi putsar inte fönster som måste putsas från yttertak.
- Vi har ansvarsförsäkring.
- Du behöver flytta på eventuella möbler så att vi kommer åt fönstren och tömma fönsterbrädorna inför vårt besök.
- Vi putsar även på vintern.
- Vi kan endast putsa fönster på en max höjd upp till 3,5 meter.
- Vi putsar ej fönster som är skadade eller som inte går att öppna normalt.
- Efter putsning så kan befintliga skador på fönstren bli mer synliga. Kan till exempel gälla äldre fönster nära en trafikerad väg.
- Vi rengör ej persienner.
- Vi rengör ej fönsterbleck.
- Om dina fönster har lås så lägg gärna fram nyckeln och meddela oss om detta.
- Informera oss om eventuella tidigare skador på fönster eller om du har känsligt golv. Lägg gärna fram något skydd för golven eller fönsterbrädor om de är speciellt känsliga.
- Meddela oss gärna om det är något mer du anser att vi bör veta inför en fönsterputsning.
- Efter avslutad puts får du en avisering genom sms eller mejl.
- Du bokar själv in din putsning genom att fylla i formuläret här på hemsidan eller genom att kontakta oss direkt via mejl eller telefon.
- Vi sköter hanteringen av RUT avdrag, vi behöver endast ditt personnummer.
- Vid pappersfaktura läggs en avgift till på 49kr. Välj gärna att få fakturan på mejl eller som e-faktura. Kontakta oss för att ändra faktureringsmetod.
- Vi har F-Skattsedel.
- KRJ Puts AB ersätter kunden för eventuella skador som vi orsakar i samband med fönsterputs, på fönster eller annan egendom hos kunden. Bestämmelser i konsumenttjänstlagen 31 och 32 §§ om skadestånd är tillämpliga. Ersättning omfattar aldrig personskada eller förlust i näringsverksamhet.
- Vid utvändig putsning behöver ni inte vara hemma. Vid invändig putsning så behöver ni vara hemma eller kunna ge oss tillgång till nyckel/kodlås. Vi kan även hämta nyckeln där ni befinner er (tilläggstjänst).
- Om du flyttar så är du skyldig att anmäla det till oss. Om du har abonnemang så flyttas det till din nya bostad om det ligger inom vårt område. Priset räknas dessutom om för att anpassas till din nya bostad.